Ερανιστής

Κείμενα, άρθρα και ροές επιλεγμένων ειδήσεων

Ανοιχτή επιστολή της Ο.Λ.Μ.Ε. προς τους γονείς και κηδεμόνες


"Με στόχο την εξοικονόμηση πόρων σε διδακτήριο και ανθρώπινο προσωπικό, στα πλαίσια των επιταγών της Τρόικας για δραστική μείωση του δημόσιου τομέα, το Υπουργείο Παιδείας προωθεί συγχωνεύσεις -καταργήσεις σχολείων σε ολόκληρη τη χώρα."

Είναι φανερό, σημειώνει η ΟΛΜΕ εν όψει και της απεργίας στις 22 και 23 Φλεβάρη, πως πίσω από τις ηχηρές διακηρύξεις για το «Νέο Σχολείο», με το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής», κρύβεται μια πραγματικότητα που δεν είναι καθόλου ευχάριστη ούτε για τους μαθητής ούτε για τους γονείς και πολύ περισσότερο για το μέλλον του δημόσιου σχολείου.

Με στόχο την εξοικονόμηση πόρων σε διδακτήριο και ανθρώπινο προσωπικό, στα πλαίσια των επιταγών της Τρόικας για δραστική μείωση του δημόσιου τομέα, το Υπουργείο Παιδείας προωθεί συγχωνεύσεις  και καταργήσεις σχολείων σε ολόκληρη τη χώρα. Δίνεται η δυνατότητα στους Περιφερειακούς Διευθυντές και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, να προχωρήσουν σε μαζικές συγχωνεύσεις σχολείων και τμήματα με 30 μαθητές. Η έως σήμερα ακολουθούμενη τακτική από το Υπουργείο μάς οδηγεί στο συμπέρασμα πωε δεν επιδιώκεται έναε εξορθολογισμός τηε υπάρχουσας κατάστασης, αλλά μια σημαντική μεί­ωση του αριθμού των σχολείων. Η Ομοσπονδία των έστειλε ακόμη επιστολή προς τους καθηγητές και τις καθηγήτριες, μπορείτε να τη διαβάσετε ΕΔΩ.

Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής*:

Ανοιχτή επιστολή της Ο.Λ.Μ.Ε. προς τους γονείς και κηδεμόνες

"Η έως σήμερα ακολουθούμενη τακτική από το Υπουργείο μάς οδηγεί στο συμπέρασμα πως δεν επιδιώκεται ένας εξορθολογισμός της υπάρχουσας κατάστασης αλλά μια σημαντική μεί­ωση του αριθμού των σχολείων, τονίζει η ΟΛΜΕ στην επιστολή της προς τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών/τριών".

Αγαπητοί γονείς,

Tις τελευταίες δεκαετίες επικράτησαν στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο οι νεοφιλελεύθερες αντιλήψειςς με έμφαση στην ελευθερία τns προσωπικής δράσης  και τον ατομικισμό. Έτσι προωθήθηκε η ασύδοτη κερδοφορία του κεφαλαίου, η συσσώρευση τεράστιου πλούτου, η διεύρυνση των ανισοτήτων, η κατασπατάληση των φυσι­κών πόρων και η καταστροφή του περιβάλλοντος.

Ο δημόσιος τομέας, η παιδεία και η υγεία, αφού υποβαθμίστηκαν και απαξιώθηκαν από τις  κρατικές πολιτικές, εμφανίζονται σήμερα ως παράγοντες τns αναποτελεσματικότητας, τns στασιμότητας και τελικά τns ύφεσης και τns υπερχρέωσης τns χώρας μας. Την ίδια στιγμή οι αγορές ταυτίζονται με την αποτελεσματικότητα, την ανάπτυ­ξη, την πρόοδο, την ευελιξία, την επιχειρηματική ικανότητα, το δυναμισμό και την καινοτομία.

Επιδιώκουν να απαξιώσουν την παιδεία ως δημόσιο και κοινωνικό αγαθό, που πρέπει να παρέχεται δωρεάν σε κάθε πολίτη, και να προωθήσουν στρατηγικές επενδύσεις κερδοσκοπικών εταιρειών και στο χώρο τns εκπαίδευσης. Αυτό σημαίνει μετατόπιση τns κοινωνικής  ευθύνης από την κοινότητα στο άτομο, με αποτέλεσμα τη μεί­ωση των κρατικών δαπανών, την απόδοση ευθυνών στην εκπαίδευση για τα οικονομικά και κοινωνικά προβλή­ματα, ώστε να δικαιολογούνται οι πολιτικές που προάγουν τα standards, τα τεστ αξιολόγησης και τον ανταγωνι­σμό.

Με αυτές τις  διαδικασίες η εξουσία επιχειρεί να επιβάλει κεντρικό έλεγχο στο εκπαιδευτικό σύστημα και να μειώσει τη δυνατότητα των εκπαιδευτικών να αμφισβητούν «αξίες» όπως είναι η ανταγωνιστικότητα, η οικονο­μική εκμετάλλευση, η «αξιοκρατία». Ταυτόχρονα θέλουν να νομιμοποιήσουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση αποκρύπτοντας τον κοινωνικό τους  χαρακτήρα με το επιχείρημα τns ατομική αδυναμίας ή ανικανότητας.

Στην κατεύθυνση τns μείωσης των κοινωνικών δαπανών εντάσσεται και η δραστική μείωση των δαπανών για την εκπαίδευση, η οποία είναι αποτυπωμένη με τον πιο εύγλωττο τρόπο στον κρατικό προϋπολογισμό του 2011.

Το 2,75% τουΑΕΓΙ για την Παιδεία αποτελεί ιστορικό χαμηλό των τελευταίων τριάντα χρόνων και δείχνει ότι δεν υπάρχει καμία δυνατότητα να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά ζητήματα σχολικής στέγης, διπλοβάρδιας, ερ­γαστηριακού εξοπλισμού, υποδομών άθλησης, σχολικών βιβλιοθηκών, λειτουργικών δαπανών, επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και θεσμών στήριξης των μαθητών.

Επί ένα χρόνο είμαστε παρατηρητές και θύματα μιας πολιτικής που έχει επιφέρει:

  • • Απολύσεις με δραματική αύξηση τns ανεργίας,
  • • Ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων με εργαζόμενους έρμαιο στα χέρια τns εργοδοσίας,
  • Μείωση των αποδοχών των εργαζόμενων στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα,
  • • Αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης, μείωση στις συντάξεις,
  • • Κατάρρευση των επικουρικών και ασφαλιστικών ταμείων,
  • • Διάλυση και ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών υγείας,
  • Αυξήσεις στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης, αυξήσεις στα καύσιμα, στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ, στις αστικές συγκοινωνίες, στα διόδια… και ο κατάλογος συνεχίζεται.

Τη φετινή χρονιά στην εκπαίδευση γίναμε μάρτυρες μιας πολιτικής που:

  • • Μείωσε δραματικά τους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών
  • Κατάργησε την Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη στα Λύκεια και την Ενισχυτική Διδασκαλία στα Γυμνάσια
  • • Διόγκωσε τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα

"Είναι φανερό πως πίσω από τις ηχηρές διακηρύξεις για το «Νέο Σχολείο», με το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής», κρύβεται μια πραγματικότητα που δεν είναι καθόλου ευχάριστη ούτε για τους μαθητής ούτε για τους γονείς και πολύ περισσότερο για το μέλλον του δημόσιου σχολείου."

Αγαπητοί γονείς,

Με στόχο την εξοικονόμηση πόρων σε διδακτήριο και ανθρώπινο προσωπικό, στα πλαίσια των επιταγών της Τρόικας για δραστική μείωση του δημόσιου τομέα, το Υπουργείο Παιδείας προωθεί συγχωνεύσεις -καταργήσεις σχολείων σε ολόκληρη τη χώρα. Δίνεται η δυνατότητα στους Περιφερειακοί Διευθυντές και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών κοινωνιών, να προχωρήσουν σε μαζικές συγχωνεύεις σχολείων και τμήματα με 30 μαθητές. Η έως σήμερα ακολουθούμενη τακτική από το Υπουργείο μάς οδηγεί στο συμπέρασμα πως δεν επιδιώκεται ένας εξορθολογισμός της υπάρχουσας κατάστασης αλλά μια σημαντική μεί­ωση του αριθμού των σχολείων. Αυτό θα επιφέρει μια σειρά αρνητικά αποτελέσματα για την εκπαιδευτική διαδι­κασία, όπως:

—   Τμήματα 30 μαθητών στη δευτεροβάθμια, γεγονός που θα μειώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης,

—   Δημιουργία τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων (πολυδύναμα σχολικά κέντρα) με κίνδυνο να χαθεί το στοιχείο της παιδαγωγικής σχέσης μεταξύ διδασκόντων και διδασκομένων,

—   Αύξηση του χρόνου μετακίνησης από και προς το σχολείο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια (ο­δική, αστική) και τον ελεύθερο χρόνο των μαθητών,

—   Αύξηση της μαθητικής διαρροής και της σχολικής αποτυχίας, ειδικά όσων προέρχονται από ευάλωτες  και αδύναμες κοινωνικές ομάδες.

Αγαπητοί γονείς,

Με βάση τα παραπάνω, θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε τις ανάγκες διαβίωσης, τα προβλήματα που αντιμετω­πίζετε ωε εργαζόμενοι, αλλά και να σηκώσετε για μια ακόμη φορά το βάρος της ενίσχυσης του δημόσιου σχο­λείου. Τα σχολεία, από την άλλη, θα κληθούν να βρουν χορηγούς για να καλύψουν τα λειτουργικά τους έξοδα, με ό,τι αυτό σημαίνει για τον προσανατολισμό της εκπαίδευσης.

Είναι φανερό πως πίσω από τις ηχηρές διακηρύξεις για το «Νέο Σχολείο», με το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής», κρύβεται μια πραγματικότητα που δεν είναι καθόλου ευχάριστη ούτε για τους μαθητής ούτε για τους γονείς και πολύ περισσότερο για το μέλλον του δημόσιου σχολείου.

Αυτή την περίοδο είναι αναγκαίο όσο ποτέ άλλοτε να αγωνιστούμε όλοι μαζί για:

Υπεράσπιση της Δημόσιας Εκπαίδευση,  αποτροπή των σχεδίων ίου Υπουργείου Παιδείας για υποβάθμιση τns εκπαίδευσηε Διεκδίκηση ενός δημόσιου και δωρεάν σχολείου που θα μορφώνει όλα τα παιδιά

Διαμόρφωση του σχολείου που οραματιζόμαστε και έχει ανάγκη η κοινωνική πλειοψηφία

*Πηγή: Αθήνα, Φεβρουάριοε 2011 ΟΛΜΕ.


Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: