Ερανιστής

Κείμενα, άρθρα και ροές επιλεγμένων ειδήσεων

Οι αόρατοι δημοσιογράφοι, το μπλάνκο και μερικά τιμολόγια


Οι αόρατοι δημοσιογράφοι, το μπλάνκο και μερικά τιμολόγια

Γράφει ο Χατζηπετρής

Βρώμικο ψωμί και υπόγειες διαδρομές

.

Υπάρχουν άραγε δημοσιογράφοι και Μέσα σε «διατεταγμένη υπηρεσία»; Η απάντηση είναι συνήθως καταφατική, η τεκμηρίωση της, ωστόσο, δεν είναι μια απλή υπόθεση, αν θέλουμε να είμαστε έγκυροι. Στο παρόν σημείωμα θα επιχειρήσουμε να βρούμε με ποιούς τρόπους ζεστό ή «κρύο» χρήμα ρέει άφθονο στο θαυμαστό κόσμο της «ενημέρωσης».

Ας ξεκινήσουμε, ως είθισται, από την περιβόητη υπόθεση Ζίμενς. Ο κ. Βερελής, διαβάζω σε παλαιότερο δημοσίευμα (30/05/2010) της Αυγής, κάνει λόγο για 60 δημοσιογράφους στην υπηρεσία της εταιρείας. Αν έχουν βάση οι πληροφορίες αυτές, τότε  η λίστα με τους «μισθοδοτούμενους» δημοσιογράφους της Siemens έχει φτάσει εδώ και καιρό, μαζί με άλλο αποδεικτικό υλικό, στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά το σκάνδαλο των δωροδοκιών.  Σε συνέντευξή του στο ραδιόφωνο «Θέμα» ο προεδρεύων της ΕΣΗΕΑ Π. Σόμπολος δήλωνε σχετικά:

«Εμείς είμαστε κάθετα αντίθετοι με τις όποιες αυτές διαδικασίες. Θέλουμε οι συνάδελφοι να βγάζουν τίμια το ψωμί τους και όχι να παίρνουν μίζες. Ασφαλώς και θα βγάλουμε τα ονόματα στην επιφάνεια. Γιατί να μην τα βγάλω; Τον απατεώνα θα καλύψω; Το μιζαδόρο; Υπηρετούμε το λειτούργημά μας έντιμα και σωστά και δε δέχομαι από κανένα να αμαυρώσει την υπόληψή μου και των συναδέλφων μου που δουλεύουν όπως ακριβώς το περιγράφω.»

Το Φεβρουάριο του 2010 η δημοσιογράφος Αριστέα Μπουγάτσου καταθέτοντας στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής λέει:

[…] η Siemens διέθετε χρήματα και σε εκπροσώπους του Τύπου, σε μη κυβερνητικές οργανώσεις, όπως η «Αλληλλεγγύη» και η «Action Aid» της Αλεξάνδρας Μητσοτάκη, αλλά και στο Μέγαρο Μουσικής, μέσω χορηγιών.

Πηγή: Ελευθεροτυπία.

Οι χορηγοί και τα καλάθια

“Ο Αντιπρόεδρος της Βουλής, Βύρων Πολύδωρας, στο Εντευκτήριο του Κοινοβουλίου, αναρωτιόταν μεγαλοφώνως ποιος έσβησε με μπλάνκο τα ονόματα των δημοσιογράφνω και άλλων που έπαιρναν μίζες από τη Siemens… Και κανένας, εντός της αιθούσης, κυρίως από το κυβερνητικό «στρατόπεδο», δεν θέλησε να πει το παραμικρό. Σχεδόν όλοι, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, συμμερίζονταν τον προβληματισμό του. Διότι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι μισοί από τη λίστα με τους λεγόμενους «λαδιάρηδες» είναι «συμβολαιούχοι» μεγαλοδημοσιογράφοι.”

Το ζήτημα έχει απασχολήσει και τη συνδικαλιστική παράταξη των δημοσιογράφων Δούρειος Τύπος. Διαβάζουμε, μεταξύ άλλων, και τα εξής ενδιαφέροντα για τις παντοειδείς δοσοληψίες κάποιων «διαπιστευμένων», οι οποίοι ούτε κι εδώ κατονομάζονται:

* Πόσα δωρεάν ταξίδια με πολυτελείς φιλοξενίες προσφέρουν σε ΜΜΕ και συγκεκριμένους δημοσιογράφους, κράτος, οργανισμοί, πολιτικοί, αθλητικοί παράγοντες, κάθε είδους εταιρείες, ιδρύματα κ.λπ; Μετά από αυτά τα ταξίδια, οι -συνήθως “διαπιστευμένοι”- δημοσιογράφοι πόσο θα “ελέγχουν” ή πόσο θα διαφημίζουν τους “χορηγούς τους”;

* Πόσοι δημοσιογράφοι “υπηρετούν” νομίμως ή στα κρυφά σε γραφεία Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων σε υπουργεία, τράπεζες οργανισμούς, δήμους, αθλητικούς, καλλιτεχνικούς και άλλους φορείς του δημοσίου ή του ιδιωτικού τομέα; Γιατί το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ ή άλλη δημοσιογραφική Ένωση, δεν ζητά, ώς έχει υποχρέωση, να δοθούν στη δημοσιότητα, όπως ορίζει το Π.Δ. 60/1997 τουλάχιστον όλες οι καταστάσεις εργαζομένων δημοσιογράφων στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα (ΕΡΤ, ΓΓΕ, ΑΠΕ-ΜΠΕ, Γραφεία τύπου υπουργείων, τραπεζών και οργανισμών, δημοτικά ΜΜΕ κ.λπ), ώστε να αποκαλυφθούν οι διπλοθεσίτες και οι αργόμισθοι στο δημόσιο -και βεβαίως στην ΕΡΤ;

* Εχετε δει τα περίφημα “χριστουγεννιάτικα καλάθια”, βάρους πολλών τόνων και τεράστιας αξίας, καθώς και τα άλλα “εταιρικά δώρα” σε άλλες “επετείους” που κουβαλάνε οι φτωχοί κλητήρες των ΜΜΕ στα γραφεία όλης σχεδόν της δημοσιογραφικής ιεραρχίας και προφανώς σε όλα τα τμήματα marketing των Μέσων; Μου είχε κάνει εντύπωση, κάποτε, την εποχή της χρηματιστηριακής ευδαιμονίας και της αλματώδους “ανάπτυξης”, ότι όσο πιο “άσημος” ήταν ένας κατά κανόνα οικονομικός ή λάιφστάιλ συντάκτης, υποπροϊστάμενος τμήματος ή “υλατζής”, τόσο περισσότερα ”εταιρικά δώρα” υπήρχαν στο όνομα του στην είσοδο της εφημερίδας που δούλευα!

Πηγή: TVXS

Βλέπεις Ζίμενς, είναι απευθείας ανάθεση

Σύμφωνα  τώρα με το επίσημο  πόρισμα των ελεγκτών δημόσιας υγείας «υπολογίζεται ότι από το 2002 και μετά έχουν συναφθεί περισσότερες από 500 συμβάσεις με την Siemens για αξονικούς και μαγνητικούς τομογράφους, μηχανήματα για τις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας, αναισθησιολογικά μηχανήματα, αγγειογράφους, υπερηχοτομογράφους κ.ά., ενώ τα στοιχεία των επιθεωρητών αφορούν 164 συμβάσεις νοσοκομείων. Το συμπέρασμα είναι ότι δεν υπήρχε ανταγωνισμός, καθώς προτιμούνταν οι απευθείας αναθέσεις και όχι οι ανοικτοί διαγωνισμοί. Επίσης ότι υπήρχε μονομερής καθορισμός της τιμής από τον ανάδοχο, έλλειμμα διαπραγμάτευσης των διοικήσεων των νοσοκομείων και ασαφής εικόνα ως προς την επίτευξη του καλύτερου οικονομικού αποτελέσματος.«

Ονόματα δεν κατάφερα να βρώ, ούτε ο κ. Σόμπολος και το συνδικάτο των δημοσιογράφων μας είπαν ποτέ, εντόπισα όμως ένα ρεπορτάζ που ίσως να μας οδηγούσε στην άκρη του νήματος. Σύμφωνα λοιπόν με δημοσίευμα της  εφημερίδας Ελεύθερη Ώρα τον Ιούνιο του 2009:

«Ο Αντιπρόεδρος της Βουλής, Βύρων Πολύδωρας, στο Εντευκτήριο του Κοινοβουλίου, αναρωτιόταν μεγαλοφώνως ποιος έσβησε με μπλάνκο τα ονόματα των δημοσιογράφνω και άλλων που έπαιρναν μίζες από τη Siemens… Και κανένας, εντός της αιθούσης, κυρίως από το κυβερνητικό «στρατόπεδο», δεν θέλησε να πει το παραμικρό. Σχεδόν όλοι, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο, συμμερίζονταν τον προβληματισμό του. Διότι, σύμφωνα με πληροφορίες, οι μισοί από τη λίστα με τους λεγόμενους «λαδιάρηδες» είναι «συμβολαιούχοι» μεγαλοδημοσιογράφοι.»

Ο πολιτικάντης πήρε το μπλάνκο του

..

Αν το ρεπορτάζ αληθεύει, έχουμε να κάνουμε με κάτι πρωτοφανές και ανήκουστο: ονόματα ανθρώπων σε επίσημα έγγραφα του Ελληνικού Κοινοβουλίου σβήνονται με μπλάνκο ε ν ψ υ χ ρ ώ, και μ ό ν ον  ο κ. Πολύδωρας διαμαρτύρεται, και μάλιστα στο «εντευκτήριο» της Βουλής και όχι στο βήμα, όπως ενδεχομένως θα ήταν αναμενόμενο και απείρως πιο ενδιαφέρον. Αγνοώ αν τα «διορθωμένα» έγγραφα με τα μπλάνκο έφτασαν στα χέρια και άλλων βουλευτών. Τα «σβησμένα» ονόματα με τέτοιο τρόπο είναι βεβαίως ερασιτεχνική και πρόχειρη δουλειά, προφανώς κάποιο ειδικό μηχάνημα μπορεί να αποκαλύψει τα «σβησμένα» ονόματα που κρατούσε ο κ. Πολύδωρας στα χέρια του.

Εδώ διαβάζουμε πλέον παπύρους χιλιάδων χρόνων…

Ο δημοσκόπος της Ντόρας

Ας ρίξουμε τώρα μια ματιά σε χρήματα που πλήρωνε επισήμως η Ζίμενς για διαφημιστικές καταχωρήσεις, δεν εννοούμε βεβαίως ότι όποια εφημερίδα δημοσίευε διαφημίσεις έκανε την πάπια, ή ότι οι εργαζόμενοι σε αυτήν είναι εξ ορισμού » ένοχοι», επισημαίνουμε απλώς τη, νόμιμη κατά τα άλλα, ο ι κ ο ν ο μ ι κ επαγγελματική σχέση ανάμεσα στη Ζίμενς και κάποια συγκροτήματα του τύπου ή εφημερίδες. Εδώ μπορούμε να είμαστε πιο συγκεκριμένοι. Στην ιστοσελίδα Antinews δημοσιεύτηκαν τιμολόγια αξίας εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ της εταιρείας CIVITAS προς την Ζίμενς για διαφημιστικές καταχωρήσεις της τελευταίας στον ημερήσιο και εβδομαδιαίο Τύπο. Η ίδια η εταιρεία λέει:

Η ομάδα της CIVITAS διαθέτει πλούσια εμπειρία στο σχεδιασμό και υλοποίηση δημόσιων εκστρατειών, outdoors activities, e-campaigns, διαφημιστική προβολή, συγγραφή δημόσιων ομιλιών και επιμέλεια έντυπου ενημερωτικού υλικού. Επίσης εξειδικευμένα στελέχη μας πραγματοποιούν ειδικά on camera σεμινάρια εκπαίδευσης του υποψηφίου με στόχο την καλύτερη προετοιμασία του για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της δημόσιας εικόνας του, της δημοσιότητας και των σχέσεών του με τα μέσα ενημέρωσης.

Σύμφωνα και με το Βήμα η εταιρεία CIVITAS ανήκει στον προσωπικό δημοσκόπο της κ. Ντόρας Μπακογιάννη, κ. Φλέσσα και πλήρωνε τα έντυπα για λογαριασμό της Ζίμενς, προκειμένου να βάλουν διαφημίσεις, καταχωρήσεις κλπ. Η εταιρεία, σύμφωνα με την μακροσκελή κατάθεση του κ. Φλέσσα συνεργάστηκε επαγγελματικά με τη Νέα Δημοκρατία:

Με τη Νέα Δημοκρατία, λοιπόν, συνεργαστήκαμε σε ad hoc βάση, δηλαδή, δεν είχαμε διαρκή συνεργασία ως CIVITAS. Είχαμε συνεργασία, αναλαμβάνοντας μέρος της εκτέλεσης των προεκλογικών διαφημιστικών εκστρατειών. Έτσι, υλοποιήσαμε για λογαριασμό της Νέας Δημοκρατίας μέρος της εκστρατείας των εθνικών εκλογών του 2004, των ευρωεκλογών του 2004, των εθνικών εκλογών του 2007 και των ευρωεκλογών του 2009. Στις εθνικές εκλογές του 2009 δεν είχαμε καμία συνεργασία.

Τα τιμολόγια είναι περίπου από το 2006 μέχρι το 2008:

Στο σύνδεσμο, μπορείτε να δείτε και τα υπόλοιπα, πέντε συνολικά, εάν δε είστε υπομονετικός και περίεργος, μπορείτε να βρείτε σε τι αντιστοιχεί η κάθε δαπάνη, καθώς δίνεται και η ημερομηνία της καταχώρισης. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να γίνει σύγκριση στις αμοιβές, να διαπιστωθεί αν όντως υπήρξε δημοσίευμα κλπ. Αναφέρονται οι εφημερίδες: Ημερησία, Νέα, Ποντίκι, Σύμβουλος, Κόσμος του επενδυτή, Καθημερινή, Βήμα, Πρώτο Θέμα, Έθνος, Ελεύθερος Τύπος, Ριζοσπάστης, Κέρδος, όχι όμως με τον ίδιο αριθμό καταχωρίσεων, ούτε φέρονται να έχουν λάβει τα ίδια ποσά.

Για μια χούφτα εφημερίδες

Προς το παρόν δημοσιεύω παρακάτω έναν πίνακα με τις σημερινές πανελλαδικές κυκλοφορίες των εφημερίδων, προκειμένου να γίνει μια πρώτη συσχέτιση δαπάνης – κυκλοφορίας. Είναι γνωστό ότι το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης εξαρτάται σημαντικά από την κυκλοφορία κάθε εντύπου.

Πανελλαδικές κυκλοφορίες εφημερίδων τον Αύγουστο του 2010. Πηγή: ο κόσμος του Επενδυτή.

Ας δούμε στη συνέχεια κάποιες κυκλοφορίες την περίοδο που εξετάζουμε (Ιανουαρίου- Σεπτεμβρίου 2008) και τι ποσά από κρατικές διαφημίσεις δόθηκαν και σε ποιούς:

Οι καλοί, οι κακοί και οι επιδοτούμενοι

Στην κορυφή των εισπράξεων, σύμφωνα με το συντάκτη της Ελευθεροτυπίας, βρίσκονται η «Χώρα» και η «Χώρα της Κυριακής» του  Γ. Τράγκα, που έλαβαν 1.823.463 ευρώ, δηλαδή το 6% της συνολικής δαπάνης, ενώ η κυκλοφορία τους αντιπροσωπεύει μόλις το 0,3%. Πρακτικά, για τις καταχωρίσεις στη «Χώρα της Κυριακής» η κυβέρνηση πλήρωνε για κάθε φύλλο που πωλήθηκε το 2008 περί τα 24 ευρώ! Σε περίοπτη θέση βρίσκονται επίσης οι εφημερίδες «Βραδυνή» «Απογευματινή», «Αδέσμευτος» και «Αρθρο», που στις κυριακάτικες εκδόσεις τους, με μόλις 1,1% της κυκλοφορίας, συγκέντρωσαν το 10,4% της κρατικής διαφήμισης. Ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι τρεις δωρεάν εφημερίδες που κυκλοφορούν μόνο στην Αθήνα και παίρνουν το 13,6% (!) των κυβερνητικών διαφημιστικών προγραμμάτων. Πρώτη, η «City Press» του (και τηλεοπτικού σχολιαστή) Γ. Κύρτσου με συνολικά έσοδα περίπου 3.000.000 ευρώ. Αυτά μόνο για ένα εξάμηνο, μπορούμε να φανταστούμε τι γινόταν τόσα χρόνια. Ας δούμε, με την ευκαιρία, και τις αμοιβές των δημοσιογράφων στη δημόσια τηλεόραση:

Ονοματεπωνυμο Ειδικότητα Ετησιες Αποδοχές Μηνιαίες αποδοχές
ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ Π,ΧΡΗΣΤ Πρόεδρος Δ/Σ 347660 24832,86
ΛΥΡΙΤΖΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ* ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ 324000 23142,86
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ 324000 23142,86
ΥΦΑΝΤΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Γενικός Διευθυντής 279362 19954,43
ΛΟΥΚΑΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ* Εντετ/νος Σύμβουλος 257033 18359,50
ΚΕΚΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ¤ Εντετ/νος Σύμβουλος 256174 18298,17
ΜΙΧΑΛΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Γενικός Διευθυντής 249234 17802,43
ΑΝΔΡΙΚΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ* Γενικός Διευθυντής 249161 17797,21
ΙΩΑΝΝΙΔΟΥ-ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗ Γενικός Διευθυντής 227627 16259,07
ΧΟΥΚΛΗ ΜΑΡΙΑ* ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ 218976 15641,14
ΠΟΡΤΟΚΑΛΗΣ ΜΙΧΑΗΛ ΠΕΤ1η Ηλεκτρονικοί 215603 15400,21
ΓΟΝΤΙΚΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ¤ Γενικός Διευθυντής 210003 15000,19
ΤΣΟΥΚΑΛΑ ΜΠΗΛΙΩ* ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ 176400 12600,00
ΚΑΤΣΑΡΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ* Ειδικών Θέσεων 153562 10968,71
ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ ΑΘΗΝΑ ΠΕΔ6 Δικηγόροι 152363 10883,11
ΑΔΗΛΙΝΗ ΕΥΤΥΧΙΑ Ειδικών Θέσεων 150050 10717,86
ΤΣΑΠΑΝΙΔΟΥ ΠΑΡΘΕΝΑ !! ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ 143514 10251,00
ΣΚΑΛΙΣΤΗΡΑΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ!! Ειδικών Θέσεων 138600 9900,00
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ 136800 9771,43
ΠΟΛΙΤΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ* ΔΗΜ/ΦΟΣ Δ/ΝΣΗ ΕΝ, ΕΚΠ, 136800 9771,43

Οι φτωχότεροι ακολουθούν εδώ, κάτω από 4000 ευρώ το μήνα δεν παίρνει κανείς βέβαια και πολλοί από αυτούς δουλεύουν σε δυο και τρεις δουλειές για να τα βγάλουν πέρα…

 

 

Εδώ το καλό Δ.Ν.Τ.

Θα συνεχίσω με μια επίκαιρη αναφορά, στα πρακτικά της εξεταστικής για τη Siemens, στην ιδιαίτερα αποκαλυπτική κατάθεση του κ. Γ. Φλέσσα, εντοπίζουμε τα εξής:

«…μία πρόσθετη υπηρεσία η οποία μας ζητήθηκε κάποια στιγμή που οι εκπρόσωποι της Τρόικας -μετά την υπογραφή του μνημονίου- θέλησαν να επικοινωνήσουν με τα Μέσα Ενημέρωσης, ήταν να μας αναθέσουν να πάρουμε τηλέφωνα κάποιους δημοσιογράφους και να τους πούμε να πάνε την τάδε ώρα στη «Μεγάλη Βρετάνια» για να τους μιλήσουν οι άνθρωποι του ΔΝΤ. Νομίζω ότι δεχθήκαμε και κάποια άλλα αιτήματα από έντυπα, εφημερίδες και τηλεοράσεις που έλεγαν «κλείστε μας ραντεβού να μιλήσουμε με το ΔΝΤ». Εμείς προωθούσαμε όλα αυτά τα αιτήματα στους ανθρώπους αυτούς -οι οποίοι δεν ξέρω αν ήταν και όλοι του ΔΝΤ ή τι ακριβώς ήταν, γιατί εγώ δεν τους είδα ποτέ- και οι άνθρωποι αυτοί επέλεγαν ποιον θα δουν και πώς θα τον δουν, κάνοντας τις δικές τους επαφές»

Τα σχόλια και τα συμπεράσματα, δικά σας.

Μ.Μ.Ε.: η ολιγαρχία της ενημέρωσης

Και θα ολοκληρώσω με μια σύντομη επισκόπηση στο ιδιοκτησιακό καθεστώς των μέσων. Τα τελευταία χρόνια, είτε μέσω αγοράς μετοχικών πακέτων είτε με απευθείας εξαγορές, το εφοπλιστικό λόμπι καταφέρνει να κυριαρχήσει στα media, εκτοπίζοντας τους τελευταίους «παραδοσιακούς» εκδότες αλλά ακόμη και το πανίσχυρο μπλοκ του κατασκευαστικού κλάδου. Εν συντομία, μετά τους Κυριακού (Δάφνη, Αντέννα), Βαρδινογιάννη (Star, Mega Channel) και Αλαφούζο (Σκάι, Καθημερινή) που διαθέτουν κομμάτι της πίττας της ενημέρωσης εδώ και λίγες δεκαετίες, στο γκρουπ των εφοπλιστών-εκδοτών προστέθηκαν τα τελευταία χρόνια η οικογένεια Αγγελόπουλου (Ελ. Τύπος), Ρέστης (ΔΟΛ, Ιμάκο, Εκδ. Λυμπέρη), Πατέρας (Εκδ. Λυμπέρη), Μαρινάκης (Σκάι, Καθημερινή, Εκδ. Λυμπέρη) αλλά και Βγενόπουλος (Alter). Ακόμη κι ο «παλαιάς σχολής» των εκδοτών, ο Ψυχάρης, μία χαρά συνυπάρχει με τον Β. Ρέστη στο ΔΣ του ΔΟΛ, ο οποίος κατέχει το 13% του ομίλου.

Αναλυτικότερα, στις συνθέσεις των έντυπων και ηλεκτρονικών ΜΜΕ, ο «εφοπλιστικός χάρτης» έχει ως εξής:

ΕΝΤΥΠΑ/ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

  • Καθημερινή/Σκάι ρ/φ: Οικογένεια Αλαφούζου (50%/75%), Ε. Μαρινάκης (25%, ρ/φ Σκάι)
  • ΔΟΛ: Β. Ρέστης (13-19%)
  • Ελεύθερος Τύπος: Οικογένεια Αγγελόπουλου (πωλήθηκε). Ο σταθμόςCity FM πέρασε στα χέρια του Β. Ρέστη
  • Ιμάκο: Β. Ρέστης (34%)
  • Δάφνη Επικοινωνίες: Μ. Κυριακού (100%)
  • Εκδόσεις Λυμπέρη: Ν. Πατέρας (5%), Ε. Μαρινάκης (5%)

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

  • Antenna TV: Οικογένεια Κυριακού (98,5%)
  • Star Channel: Οικογένεια Βαρδινογιάννη (60%)
  • Σκάι ΤV: Ι. Αλαφούζος (75%), Ε. Μαρινάκης (25%)
  • Alter: Αδερφοί Βαφειά (5%), Βγενόπουλος (1,5% μέσω MFG)
  • Mega Channel: Β. Ρέστης (5%), Οικογένεια Λάτση (1% μέσω Eurobank

Πηγή: Σχολιαστές χωρίς σύνορα.

 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: